De banen die verdwijnen zijn verspreid over verscheidene vestigingen in Nederland en andere delen van de wereld. De onderneming wil de operatie ,,zo snel mogelijk” afronden, aldus een woordvoerster. ,,Je moet denken in maanden”.

TomTom bevestigde de eerder afgegeven doelstelling voor een besparing van circa 50 miljoen euro in 2012. In verband met de reorganisatie neemt het bedrijf nog dit jaar een herstructureringslast van 14 miljoen euro.

Minder bestuurslagen

De onderneming kondigde ook een verandering aan in de organisatie van de divisie Onderzoek en Ontwikkeling. De afdeling wordt onderverdeeld in tien productie-eenheden. De bedoeling is om een ,,meer flexibele en transparante organisatie met minder bestuurslagen” te krijgen, aldus de woordvoerster.

Klanten zullen al in 2012 het positieve effect van de veranderingen zien, beloofde topman Harold Goddijn. Zo zal onder meer het tempo van de introductie van nieuwe producten hoger komen te liggen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl